Home | Newsletter | nl | fr | en |
logo_facebook logo_twitter logo_deezer
FREE | Place Share

Théatre National > Grande Salle

L’indignation médiatique

(Media indignation)

In French


In the communication era, reflecting about engagement means asking questions about major media’s influence on our awareness, or lack of awareness, about the world’s problems, about our vision of what threatens well-being and freedom, about the reasons for indignation or concern and about the incitement to full engagement, to altruism or to fatalism and to the defence of one’s own interests.  

A l’ère de la communication, une réflexion sur l’engagement se doit d’interroger l’influence des grands médias sur la prise de conscience ou non par la population des dysfonctionnements du monde, sur la vision de ce qui menace le bien-être et les libertés, sur les motifs d’indignation ou de préoccupation, sur l’incitation à l’engagement et à l’altruisme ou au fatalisme et à la défense de ses intérêts propres.

A questioning of media professionals led by François Heinderyckx (Chairman of the Department of Information Sciences and Communication at ULB) and Jean-Jacques Jespers (journalist, professor in the Journalism Department at ULB).

In partnership with : Université Libre de Bruxelles